Tinggalkan kaki korang disini

Tentang Gua dan semut gua

My photo
Celah gigi semut gua, Dalam Perut ikan Paus, Malaysia
Gua de bela satu buah semut, Namo die tipah atau nama saintifiziknya mentibang laut, Gua sayang Berliau, Gua xheran apo Luorg nak kate tentang gua dan semut gua, Yang penting kami hidup bahagia (macam dalam Titanic)

Penjaga Cik Mutt gua

Friday, April 23, 2010

Tips Menggerakan Kursor Tanpa Mouse


Skang aku nak memberikan tips untuk menggerakkan cursor dengan keyboard apabila mouse korang rosak.

Langkah-langkahnya adalah sebagai berikut:

1. Tekan tombol ALT(sebelah kiri)+Shift(sebelah kiri)+NumLock(button numlock di atas no.7 secara serentak. Cara ini akan memunculkan windows MouseKeys.


2. Selepas itu korang klik tombol Settings, tick kan box pada pilihan Use MouseKeys.

korang klik apply , lepas itu fungsi mousekeys akan teraktif.
Kemudian korang cubala menggerakkan kursor menggunakan tombol-tombol angka di keypad numerik korang.
Angka 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, dan 9 digunakan untuk menggerakkan kursor ke atas, bawah, disamping kanan/kiri, dan ke arah diagonal. Sedangkan angka 5 berfungsi seperti tombol “klik” pada mouse.
Untuk “drag & drop” gunakan kombinasi angka dengan tombol “insert”.

korang leh klik setting seperti di dalam gambar no 2,korang leh adjust pe yg korang rasakan korang nak..macam aku, aku off kan 'use mousekeys when Numlock is'. So kalo aku dah x nak guna lagi, aku cancel kan mouse key setting cam dalam gambar yg 1st tuh..

Mudahkan..senang jerk rasa kan kalo dah tahu..so ti kalo mouse korang problem atau x berfungsi ,korang wat la camtuh yer..Selamat mencube..



0 Gegar Otak:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails