Tinggalkan kaki korang disini

Tentang Gua dan semut gua

My photo
Celah gigi semut gua, Dalam Perut ikan Paus, Malaysia
Gua de bela satu buah semut, Namo die tipah atau nama saintifiziknya mentibang laut, Gua sayang Berliau, Gua xheran apo Luorg nak kate tentang gua dan semut gua, Yang penting kami hidup bahagia (macam dalam Titanic)

Penjaga Cik Mutt gua

Thursday, May 13, 2010

BINATANG LAGI MULIA !!!!!



Hari tuh aku terbaca Paper **** yang mengatakan tentang anak derhaka, Selang beberapa hari jerk kita menyambut Hari Ibu(seingat aku la, baru lagi jerk pun)rasanya korang pun de terbaca pasal isu anak & isterinya memarahi ibunya di khalayak ramai berdekatan dengan bengkel membaiki kereta di Pusat Komersial Shah Alam pada minggu lalu..

Dalam paper **** tersebut mengatakan yang sepasang suami isteri bertindak memarahi & memaki hamun ibu mereka hanya kerana ibunya berasa takut akibat kereta yang dinaiki mereka perlu menyusuri bukit untuk ke bengkel berkenaan. Ibunya yang nekad keluar dr kete tuh dimarahi depan² khalayak ramai, sehingga makcik tu menggigil & menangis ketakutan, dan yg bestnya anak² die wat x thu jek.Yg bertmbah best lagi, manusia yg bijak pndai tuh mencerca xcukup lagi memaki lalu meninggalkan makcik tuh terkapai² bersendirian, setelah kejadian itu dileraikan anggota polis yang bertugas berdekatan dengan tempat kejadian. Nasib la de org yg perihatin(peniaga yang berniaga di kawasan itu), bawak makcik tuh ke balai polis yg berdekatan..Gua saluteee la lu brader, niat lu sangat murni, biau allah sajer yang membals jasa bro..org kater x elok jaga tepi kain org kan, tapi lantak la org nak cakap ape, aku rasa kena jugak jaga tepi kain org, kan kan..hehe, terBaiiiik la aku ucapkan...

Masa tu, ramai org menyaksikan adengan yg seolah drama telenovie 'anak derhaka' tu, ade yg terkejut dengan tindakan pasangan itu, sehinggakan ada yang merakam kejadian terbabit (mcm amik shot & angle filem) dan melahirkan rasa ketidakpuasan ati mereka di laman sosiiial, FB. Dari paper tersebut ianya bertajuk " ‘Kami benci pompuan gemuk dan suami dia yang maki mak dia di pusat komersial’ ", di bawah kategori minatan awam yg membolehkan sesape jerk yg mempunyai akaun dalam laman FB nie memberikan komen mereka,
....Wallahualam, aku pun x thu tul ke x de dalam FB, sebab aku x de akaun FB, korang cube la cari erk...

Cukup terkilan bila aku baca berita camtuh, dahla sambutan ari ibu baru jerk berlalu, kena marah lak ngan anak² di depan org ramai, saper x malu beb.Kalo mak aku kena marah camtuh, nahas la org tuh aku kerjakan .."Bo****ohh" punya org la, mane akal ko letak, ko ngat tuh kawan² ke?..Binatang pun tahu sayang darah daging die, inikan manusia yang diberi akal berpikir..


Apa nak jadi dengan manusia skunk? Sudah hilang rasa hormat terhadap ibu bapa? Benar kata orang, seorang ibu mampu menjaga 10 orang anak, 10 orang anak belum tentu mampu menjaga seorang ibu. Sebagai seorang anak, menjadi tanggungjawab kita membalas budi ibu bapa yang bersusah payah menjaga kita daripada kecil. Hargailah orang yang tersayang, jangan kemudian hari nanti baru kita kesal dengan perbuatan kita sendiri.haaaaiii tahla..No komen dah ...

korang saksikan jerk la video nie hasil dari sumbangan kawan aku...huhu

video

sumber : dari rakan aku yang menyumbangkan video ni, & Paper malaysia


0 Gegar Otak:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails