Tinggalkan kaki korang disini

Tentang Gua dan semut gua

My photo
Celah gigi semut gua, Dalam Perut ikan Paus, Malaysia
Gua de bela satu buah semut, Namo die tipah atau nama saintifiziknya mentibang laut, Gua sayang Berliau, Gua xheran apo Luorg nak kate tentang gua dan semut gua, Yang penting kami hidup bahagia (macam dalam Titanic)

Penjaga Cik Mutt gua

Monday, May 03, 2010

Cinta



Dulu aku sendiri,
mencari erti kedewasaan seorg diiri,
kini aku hampir berdua, mencari kebahagiaan untuk bersama,

Dulu allah mempertemukan aku dgn org yang salah,
sebelum die menemukan aku dengan cinta sejati,
once kita bertemu dgn cnta sejati,
kita akan tahu berterima kasih dan bersyukur kepadanya ,

Aku tidak dikurniakan sekeping ati, kerana sekeping lagi untuk cinta sejati,
pandai² lah aku untuk mncari sekeping lagi ati untuk mencukupi keresahan ini ,
ianya tidak akan datangg bergolek, perlukan kesabaran untuk mencari,

mengapa kadg2 aku diduga sejauh ini??
kadang² tidak tertahan ati ini,
org lain bergembira, hati ini kadang mengenang nasib diri,
katernya Qada & Qada ditetapkan,
Sejauh mana kebenaran ditetapkan Qada & Qada?,
aku mengerti sejauh mane ertinya, itu la keimanan pada seseorg empunya diri,
bila diuji baru aku fahami,
jauh lagi aku melangkah, duggaan silih berganti,

allah beri, setakat aku boleh hadapi ,
tidak semata untuk menyeksa diri.
untuk aku mematangkan diri,
kadang² tanpa dugaan x dapat mematangkan aku,
hampir tiap ari menangisi diri ini,
sejauh mana aku mampu bertahan ??
setakat itu allah akan memberi ...

Kehidupan ini masih belum cukup untuk aku perolehi,
bukan tamak,
tapi ingin mencari untuk kebahagiaan diriku,
kalo ye pun aku dah jumpa?org len akan tetap mencemburui..
setakat mane yg kita boleh cari??,
kalo manusia seagama sendri menabur pasir dalam periuk nasi untk kepentingan diri, busuk dan dengki?,
mcamne nak dapat kalo org dah busuk ati...
dapat cantik, org maki ,
dapat buruk org hina ...
dahtuh? ape masalah nya?

Bila dah jumpa dgn cinta sejati, ada pulak rintangan & halangan,
masih lagi diduga buat beberapa kalinya,
Selagi berpijak di alam nyata,
selagi tu la ianya akan menduga..

Bagi lelaki memandang wanita, pandanglah pada mata kirinya kerana di situ la Cantik dan Ayu Cintanya. Bagi wanita memandang lelaki, pandang la pada mata kanannya kerana disitula Upaya akal dan cekal kata²



Aku hanya menulis untuk luahan hati,
bukan untuk memerli,
tapi untuk diri sendiri....


video

2 Gegar Otak:

azYan said...[Balas Gegar Otak]

yakin dengan apa yang terjadi ada hikmahknya..

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

ye, kini aku dah mula boleh hadapinya 1 persatu, tq yan

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails