Tinggalkan kaki korang disini

Tentang Gua dan semut gua

My photo
Celah gigi semut gua, Dalam Perut ikan Paus, Malaysia
Gua de bela satu buah semut, Namo die tipah atau nama saintifiziknya mentibang laut, Gua sayang Berliau, Gua xheran apo Luorg nak kate tentang gua dan semut gua, Yang penting kami hidup bahagia (macam dalam Titanic)

Penjaga Cik Mutt gua

Tuesday, May 18, 2010

Dihati gua kelantan

Rasa seperti sudah lama yg amat gua x menaip ..terasa gatal lak tgn nie nak coret2 dalam post nie..geram pun de, abis asal nk mengadap laptop jerk de jerk diberi tugas yang penting, cam dalam citer imposiibel mission hehe, (ade ke citer tu). Kali nie gua berada di kelantan di daerah kubang kerian, ade la kerja ckit kt pejabat kerajaan , macam biasa la doktor komputer nie merata2 kena pergi, asal de job jek atau org minta tolong, kena la gua tolong, mcam superheloo la, hehe,

nie kira 1st time la gua datang kelantan nie, sonok rasa bila bertandang ke tmpat org, len dari bandar, yang tiap masa nye ada jerk asap kilang la,bunyi bising la, riuh sekampung, otak gua nie bukan leh bising2 pun, semak rasa, kalo duk hulu pun lagi gua suke , xder gguan..

kota kelantan..gah sehebat namenya, mmg x dinafikan..org kater tuan guru mentadbir, cukup cantik, molek pekerti, pergi mane jerk de jerk gua dgo tazkirah, petang2 lagi dah mula tazkirah, makanan2 die jgn citer la, menjilat ibu jari bila dok pekena, dalam 3 hari gua kat cnie aku rasa muka gua dah cm bulat dah, hehe, cakap pun dah cam org kelantan..maklumla, masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang harimau mengaum..kena la ikut cara depa bila kita dah berada kat tmpat org kan..hari ni, selesai kerja2 instalasi antivirus di pejabat kerajaan tmpat gua bekerja nie(pandai2 la korang cari nama pejabat nya erk), kerjasama org2 kat cnie, mmg terbaeek wok.. siap layann dan makanan ag(bertambah bulat dah nie)..asal kerja ckit, air teii dpa bagi, nasi bungkus, pisang gorengnya ag..

asal malam jerk , ape lagi jadi burung hantu la, pekan x mati wok, dalam kul 11 pun penuh lagi org, kedai pun de yg bukak ag..pekena tomyam lagi kat restoran SU tomyam..menarik gak la, pastu gua ngan mmber gua g la dekat Wakaf che ye..Macam2 ader, macam utptown kat area2 KL la gak, sempat la gua beli barang2 untuk mak gua dan tunang gua, siap bertnya2 lagi ngan awek2 kat ctuh, tny dik mane 1 baju yang cantik kalo adik nak pakai, nasib la depa sporting, pilihkan lagi, bayar x dapek la dorg nak sponsor kan, sendiri mau ingat la..hehe..sory la x dapat nak tgkap gmabr kat negeri nie, x bawak kamera la kawn..kallu x leh la korang tgok sendiri keindahan negeri kelantan nie, padahl msti ramai dah g kan..x sempat gua nak jalan g sempadan..hehe, aduus rugi lak x dpat g..

ari kamis nie, mula kerja balik, malas rasa nk kerja, kalo leh nak wat kerja sambil jalan, OT n claim pun leh jadi berbukit, kencang dapat...baru ar de duit untuk belanja ckit..nie duk opis kerja cam nak gila ..hehe, ape2 pun rindu ar kat org kelantan n makanan die..gua g sana dah cam pelancog lua , semua layan bek2 jerk..especially kat pejabat yang gua g tuh..thanks tu u all bebe...



Gambar nie jerk yang aku dapat tunjuk kat engkorang sebab pejabat kerajaan yang gua g betul2 sebelah masjid besau kubang kerian..ehehe...

adiosss ..

4 Gegar Otak:

mommyosh said...[Balas Gegar Otak]

hang ade pe pi klate wan??kj mende tuu...jauh toi p...besh ar

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

keje installasi antivirus..xkan xpenah sampai?? kitaorg g kerja sambil berjalan la, ahaks

Suaraku berharap.. said...[Balas Gegar Otak]

Hmm...sy sokong negeri kelantan..hehe (sbb negeri kite tuh..)berkunjung laa lg ke kelntan...

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

mmg..gua pun suke..1st time gua datang..hati gua da terpikat kat sana..gua suke suasana kampung yg bukan sebenar2 bandar..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails