Tinggalkan kaki korang disini

Tentang Gua dan semut gua

My photo
Celah gigi semut gua, Dalam Perut ikan Paus, Malaysia
Gua de bela satu buah semut, Namo die tipah atau nama saintifiziknya mentibang laut, Gua sayang Berliau, Gua xheran apo Luorg nak kate tentang gua dan semut gua, Yang penting kami hidup bahagia (macam dalam Titanic)

Penjaga Cik Mutt gua

Wednesday, August 18, 2010

USB Grabber

Lain kali kalo korang nak salin data dari salah satu drive ke drive USB yang len, korang tak perlu lagi cari setiap fail @ data secara manual. Biasanya kita pilih setiap maklumat secara manual dan salin ke dalam folder tertentu drive USB , tapi skang tak lagi..

Aku dah pun menggunakan software ini,ianya dinamakan sebagai Grabber USB, dimana ianya menunjukkan operasi pengendaliannya dari namanya sendiridan akan mengambil semua data dari drive yangditentukan oleh korang sendiri kepada drive USB.(menyalin semua fail dari drive korang)

Kalau nak di ikutkan ukuran saiz , software ini pakai kapasiti yang kecil je, dalam lingkungan 212 Kb jerk, sehingga sangat ringan bg komputer² yang berat dan slow bahkan korang tidak perlu install pun. Ianya akan meminimizekan programnya ke sistem tray dan korang boleh klik jerk kat tray bawah berhampiran clock tu . Lagi 1, software ni bukan sahaja mengambil data dari mane² drive, malah korang juga boleh membenarkan data² @ folder² untuk diambil. Ianya mempunyai banyak pilihan di bawah Tab Setting supaya korang boleh membuat ianya bekerja seperti yang korang mahukan..




Melalui gambar di atas, korang dapat lihat yang ia akan menyambar data sebaik sahaja korang tekan butang grab pada tetingkap aplikasi software ini. Secara defaultnya, ia akan menganggap semua drive dalam komputer korang sebagai drive USB. Jika korang ingin Copy apa² je data dari satu drive ke drive yang lain, bolehlah korang menggunakan software ini. Jikalau tidak,korang bolehla tukar setting dan kemudian ianya tidak lagi menganggap drive@ hardisk korang sebagai drive USB lagi.




Jika korang ingin menyemak data yang diambil, korang pergi ke Grab Data melalui menu konteks grabber USB dan jika mahu menyimpan data itu dengan selamat, korang wat la folder tuh menjadi hidden. Korang boleh melihat semua jenis tatacara yang disediakan oleh software ini dari snapshot di bawah ini.



Terdapat pilihan disebut sebagai 'Autorun ", dimana ianya akan meng"Autorun" tool ini selepas korang cuba membukanya, Autorun atau teroka pilihan supaya dapat membuka USB drive. Secara default pilihan ini telah disable, tetapi jika korang ingin menggunakannya maka korang perlu mengkonfigurasi dahulu sebelum menggunakannya.

freeware ini serasi dengan semua versi Windows, seperti yang telah diperiksa pada Windows XP dan Windows 7 Ultimate 32-bit edition.

klik sini untuk mendownload (DOWNLOAD)




0 Gegar Otak:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails