Tinggalkan kaki korang disini

Tentang Gua dan semut gua

My photo
Celah gigi semut gua, Dalam Perut ikan Paus, Malaysia
Gua de bela satu buah semut, Namo die tipah atau nama saintifiziknya mentibang laut, Gua sayang Berliau, Gua xheran apo Luorg nak kate tentang gua dan semut gua, Yang penting kami hidup bahagia (macam dalam Titanic)

Penjaga Cik Mutt gua

Wednesday, September 29, 2010

Bila Guruh BerDentum

seringkali petang, mesti ujan..lebat lak tuh,siap guruh dan kilat
last2 tah camne datang sekepuk idea pada aku,xpernah2 aku wat sajak yg puitis,teladan atau pantun...tiba2 jerk datang idea..
nie hasil nukilan aku..
comment la kalo de penambahbaikan...:P






Bila guruh berdentum ,
saat awan & angin bercantum ,
tak dapat menampung lagi ,
bergenang lalu berderai basah di pipi ,

Kasih Terjalin lama berabad ,
ditinggal kekasih tidak terubat ,
Hati kian terluka ,
menanggung seksa sekian lama

Bila Guruh berdentum ,
kau berlari penuh penyesalan ,
Penuh kegusaran ,
idup penuh gelora kecacatan

Saat kau insaf ,
saat kau sesali
,
tidak berguna lagi ,
jangan tangisi nasib diri

sedarkah kau...
saat kau hampir tidak bernyawa..
menunggu panggilan yang maha esa

saat nyawa di ubun2...
ape yang kau mengerti...


Bila guruh berdentum
bila kau dimandikan wuduk
bila kau dikafankan
bila kau disolatkan
mengertikah kau
sedetik pun susuk tubuh kau tidak pernah menyentuh air wuduk
sedetik pun kau tak pernah melemparkan tikar sejadah
sedetik pun tidak pernah engkau memegang kalam suci ALLAH
apetah lagi 13 rukun
dimana takbiratul Ihrammu?
dimana rukukmu?
dimana iktidalmu?
dimana sujudmu?
dan
dimana tahiyatmu?


Tiada doa?
mungkin terlupa..Terlupakah kau !!
namun YANG MAHA ESA tidak pernah melupakan
saat itu kau dimana??
meneguk air bisa...
tiada tiktik noktahnya

Bila guruh berdentum
jangan kau marahkan
jangan kau pekikkan
semuanya untuk peringatan..
bila-bila boleh bah
bila-bila boleh berubah
sekelip mata...

Syukurlahh....




0 Gegar Otak:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails