Tinggalkan kaki korang disini

Tentang Gua dan semut gua

My photo
Celah gigi semut gua, Dalam Perut ikan Paus, Malaysia
Gua de bela satu buah semut, Namo die tipah atau nama saintifiziknya mentibang laut, Gua sayang Berliau, Gua xheran apo Luorg nak kate tentang gua dan semut gua, Yang penting kami hidup bahagia (macam dalam Titanic)

Penjaga Cik Mutt gua

Wednesday, November 10, 2010

misi yang lamo



haaaa..gua kembali beroperasi..
setelah sekian lamo menyepi..
maklumla..
rayo depavali mood bercuti

sepanjang pemergian gua ke kampung..cuti panjang nie..gua bertemu la ngan kawan gua kek kampung.
Namo eh jibam..gua pgil bam..
Bermula la kisah berkasih-kasihan antara gua ngn bam

bam : yob apei lamo bebeno lu x balik sini yob..kome kater nak balik raye
gua : jang..kan ke den dah balik nie..ehkau x suhke ke den balik sini..rayo tetap rayo jang..

bam : yob..masa teman pi jalan2 kat padang polo arituh yob..teman jumpei la anok pak din yang dulu tuh..yang kita duk kaco dan berebut2 nak buat bini tuh yob..jebik jerk teman tengok..tapi lawo yob..
gua : hah..yang mano ??den ramei awek maso tuh..den x ingat le
bam : ala..kome ingat x yg duhlu kater nak jadi mihsi tuh..
gua : aahle yob..baru den ingat..menjadi ke die nak jadi mihsi?
bam : jadi le yob..teman tgok uhdoh mengerlip dah
gua : fuhh..tercapai gak misi die nak jd mihsi tuh kan bam..tp kita ape nak jadi ngan kita bam??
ban : kome mmg dok menjadi ape2 pun..tgok teman masih bekerja dalam ATM (anak tanggungan mak)

terkesima gua ngan jawapan teman gua yg gilo tuh..teringat kek kocik2 duhlu..den banyak misi dulu..sampai le nie 1 misi gua x penah gua capai..

p/s: masa gua kecik2 duhlu selalu men polis entry..selalu dapat wahtak penjenayah..
tapi napo skang nie x jadi pun penjenayah cam duhlu?? huhu..impian den x tercapai laie nie

kalo lu orang la..
apo misi lu org masa kecik2?


50 Gegar Otak:

adwafarahin said...[Balas Gegar Otak]

byk gak misi
tp sume cam hampeh..hahaha
pape pon hidup diteruskan gak..haha

gile lame lu diam bai..
haihhh

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

hahaha..gua kan cuti rayo depabali..lamo la gua sepi

sepet said...[Balas Gegar Otak]

kemahen banyak misi mase dudulu. haku rase ada la dalam 1 A4 penuh. itu yang haku ingat. yang x berape nak ingat ad la dalam 10 helai A4 kot.



haihh!!

di sebalik wajahku.. said...[Balas Gegar Otak]

misi????

dulu main cikgu2..papai.. dulu jd anak murid je, cikgu nya org lain..tapi Alhamdulillah skrg bakal jd cikgu.. cikgu kpada org bermasalah penglihatan.
kan dulu2 selalu main.. nenek2 si bongkok tua,siang mengantk mlm berjaga.. selalu kena meraba-raba.. sekarang memang menjaga org yg teraba. papai nie. bagus2 menaikkan mood di pagi hari.

wassalam

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@sepet huh dasat luh nie..kalo gua tah mane tah a4-a4 yang gua campak tuh..hahha

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@di sebalik wajahku.. haha..nape gua men police entry duhlu idok pun jd police..huhu

nabilla syima said...[Balas Gegar Otak]

masa kecik2 dulu berangan bila dah besar nak jadi angkasawan pertama negara...tp datuk syed muzafar tu dah potong giliran dulu...jadik nyer impian tu terkubur jelah...

GaDis CoMeL said...[Balas Gegar Otak]

walopun abg juhsuh tak jadi penjenayah, tapi muka abg juhsuh tetap muka pecah rumah.har har har.

sekian, dari mehlah.

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@nabilla syima haha..ape tinggi nau cihta2 lu nie..hahaa

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@GaDis CoMeL samo la ngan lu..asik merompak duit awek2 gua jerk..pau sana sini..cisss

si biskut said...[Balas Gegar Otak]

misi aku masa kecik aku nak kawen ngan Angelina Jolie..tapi Brad budak fit tuh curik..sekarang misi aku nak kidnap Kat Deluna..ko boleh tolong ker bai?

Robot | Sakti said...[Balas Gegar Otak]

hehehe..
kawan pom cuti time deepavali.
raya ni takleh cuti :(

gua cita-cita nak jadi otromen. tapi tak jadi-jadi pom.

Post Terbaru kenapa Perempuan Suka Mandi Lama-Lama

Affan Ruslan said...[Balas Gegar Otak]

hai abg hensem. kah2.


mmg seronok jumpa kawan2 lama. mood nakal tu kembali kot. he

aJa said...[Balas Gegar Otak]

ha..time kecik2 maen masak2..haha.da besa mls plak nk g dapur..

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@si biskut haha..bilo masa lak angelina kenai lu..hahha

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@Robot | Sakti toksah la mimpi nak jd otomen..xder raksasa pun kt cnie

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@aJa lu memang malas jerk manjang kan..hhaha

...NZC... said...[Balas Gegar Otak]

apo kono ni jang?? i x phm la misi u...
misi i masa kehcik nak jadi miss world...
oleh kerana tnggi x cukup.. hidung x brapa nk manchung..
pipi pown tersorong2.. jd cuhkopla i jadi Missteri la...

Bekas Kekasih Fahrin Ahmad said...[Balas Gegar Otak]

misi ai dulu nak berlakon dlam pelem 'mission imposible'.....he he he....

iNtanhatePoyo said...[Balas Gegar Otak]

perak vs n9 .
haha .

Nur Azila Ismail said...[Balas Gegar Otak]

misi : nak jadik kaya macam abah . haahaa . masa kecik mana taw orang2 lain ada lg kaya . nampak dompet abah jer. hehee

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@...NZC... adoii jah..pening gua ngan luh..jap i..jap u..tergoda gua jah..hahha

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@Bekas Kekasih Fahrin Ahmad nahsib pengarah die x amik lu..mesti nnt mission corrupted jdnya..hahha

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@iNtanhatePoyo huh..buhdok nie..gelak lak die..tampor nak

mr.curly said...[Balas Gegar Otak]

byk misi wa yg xjd bro..misalnye,wa xnk rmbut kinting tp len jd skg..pastu wa xnk taip2 komen ni tp len gak jd skg ni..aduhhh

iLa SaHaR said...[Balas Gegar Otak]

hahaha hehehe.. macam2 misi den baco... tapi tak nampak pun misi sebeno nyerr... misi den nak kawin anak org kayo.. tapi tak jumpo2 laie.. hehehe

aibaks said...[Balas Gegar Otak]

misi? wa de misi ka? misi wa kasi siap semua keja.. haha..

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@mr.curly cis..abg guhrau kasau nie..hahha

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@iLa SaHaR den kan ado laei nie..meh kawin ngan den..mehh..den kahyo ape

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@aibaks hahah..luh memang..semua lu langgar..kasi siap

tsaicoutic tranmorphersys said...[Balas Gegar Otak]

waa citer2 nk jdi otomen gak ...tpi xdapek...waaa pn buat jela 3d charcter otomen...skrng2 nye ilang sket sedih waa..hajat yg xkesamapaian tuh

crayon said...[Balas Gegar Otak]

kenalkanlah dengan teman awek misi to..mane tau leh wat calon teman ke..
hahhaha

Siti Mashitah Saidin said...[Balas Gegar Otak]

kechik2 main kawen2... bila misi gua nih nak sampai??? akhhhh~

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@crayon leh leh..tp sebelum tuh gua kena soal siasat lu..bahpe gaji lu??juhta2 x?kalo juhta bg gua semua..baru lu leh berkawan ngan dia..hahah

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@Siti Mashitah Saidin huh..buhdok nie agaknya da gatai nok menikoh gaknya..haha

Rahimah Ramlan said...[Balas Gegar Otak]

mak masa kecik misi mak nak jadi alien yg naik UFO tu..rasa cam cool je sbb manusia kat planet bumi ni dok nak kaji2 pasal UFO..huhuhu~

MisApple said...[Balas Gegar Otak]

aku punya angan angan nak jd astronomer.
na kaji stars yg indah nun di langit.
macam ta tercapai jewp.
padang polo kat sebelah skola teknik tu ke?

one2paii said...[Balas Gegar Otak]

@MisApple aah..kt sekolah teknik tuh..luh tahu ker?

2ury said...[Balas Gegar Otak]

perkh best gilerr ah kalau dpt jumpa blk kwn2 lama...
gua dah lama tak dpt jumpa kwn2 lama. agak2 muka diorg dah skema cipan kot skrg ni, maklum lah dah jadi bapa dan mak org...

zaL_cdpx said...[Balas Gegar Otak]

wa nk jd mission imposible .......

MisApple said...[Balas Gegar Otak]

mestilah aku taw.
aku dulu sekolah kat situ.
hahaha.

si biskut said...[Balas Gegar Otak]

aku sekolah sekali dengan AJ masa kat Philly lar bai...haha

-•»Á®ÐZMÀ®Ñ«•- said...[Balas Gegar Otak]

ese nak tanyo nie.. ekau soboto ee asa ee kek mano.. memang asa dari nogori smilan ko..

aku asai daghi tepen .. sebelah tepen nie cakap lagu orang kedah.. tapi


ate bile udoh netap kat ipoh nie terpakse le awok tuko cakap peghork pulok..

azhar said...[Balas Gegar Otak]

gua bercita2 nak couple ngan lisa surihani bai...jgn marah bai...aduh mampos gua kena terajang ngan lu bai...heheh

Pencacai Alim said...[Balas Gegar Otak]

slamat..slamat..

AngahSayang2314 said...[Balas Gegar Otak]

4llow uu jom kita tukar2 link

Rosliza Roslan said...[Balas Gegar Otak]

dtg jenguk!

a.samad jaafar said...[Balas Gegar Otak]

Misi gua asyik tersasar je bro.. apa2 pun Gua tetap puas hati ngan apa gua ade..Kekadang terkene yang tersasar tu la yg baik pulak...hidup bro..hidup mmg gini la kan

NICK IRFAN said...[Balas Gegar Otak]

alamak! pening jgk kwn ko ckp perak ko ckp n9 plak? hehehe

Khairy said...[Balas Gegar Otak]

aku dulu penah ada cita2 nak jadi ultraman....rasanya impian ni takkan tercapai la....hehe

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails